Wednesday, April 1, 2009

Telah Ku Temui..


Selamat pagi kepada hari yang indah,
Selamat pagi kepada hatiku ku yang tenang,
Selamat pagi kepada anakku ku riang,
Selamat pagi, selamat pagi,selamat pagi.

Ku bersyukur pada mu Tuhan,
Atas ketenangan yang engkau berikan kepada ku,
Atas cinta kasih yang engkau curahkan padaku,
Atas ketabahan yang ku terima daripada mu.

Fikiran ku melayang,
Fkiran ku membuat soalan sendiri,
Fikiran ku membuat jawabannya sendiri,
Fikiran ku membuat kesimpulannya sendiri,
Fikiran ku membuatkan ku tidak menentu.

Setiap hari ku menantikan sesuatu,
Setiap hari ku kecewa,
Setiap hari ku mengintaikan sesuatu,
Setiap hari ku kecewa.

Aku takut akan salah menyatakan sesuatu,
Aku takut akan menyakiti sesuatu,
Aku takut akan kehilangan sesuatu,
Aku takut akan disalah tafsirkan penyataan ku.

Sekian lama ku mencarinya,
Kini telah ku temui,
Sekian lama ku ingin mengatakan kepadanya,
Apa yang ku pendam,
Kini ku telah nyatakan,
Sekian lama ku inginkan kemesraan suci terjadi,
Kini telah ku perolehi,
Sekian lama ku nantikan detik ini,
Kini telah ku alami.

Detik yang berbeza,
Namun aku amat bersyukur,
Kegembiraan ku tidak pernah pudar,
Semangat ku kian membara,
Aku semakin menemui diriku yang asal,
Aku semakin memperolih keceriaan yang telah hilang,
Menemui keyakinan,
Menemui warna-warna kehidupan yang terang,
Aku amat bersyukur dan berterima terima kasih.

Regards,
stellahjital

2 comments:

  1. salam!

    sebuah puisi yg mantap. apa khabar? lama x dengar khabar. berapa org anak sudah. btw, gd luck!

    -injoi-

    ReplyDelete
  2. Terima kasih! Sihat juga bah..anak baru seorang..thanks lawat blog saya ni...

    ReplyDelete