Monday, April 13, 2009

Ben sakit


Hem...sekarang baru ada peluang mau update blog saya....minggu ni memang tidak cukup tidur lah..sebab Ben anak saya jatuh sakit...ulser dalam mulut dengan di leleangit dia...kesian betul..tidak mau makan, minum susu pun tidak mau...tiga hari sudah tidak makan nasi...nasib hari ni adalah dia minum susu sikit..senang sikit hati saya....kali ni Ben sakit mulut dia tu boleh cakap teruklah sebab tidak mau makan...kalau biasa nya dia kena..ada juga dia makan nasi atau menyusu sikit-sikit.
Badan Ben ada "porit" macam kena cacar tapi kecil-kecil lah..tidak banyak, tapi porit tu timbul serentak...saya ni tidak lagi pasti tanda-tanda penyakit mulut,tangan,dan kaki, itulah saya bawa dia pigi klinik untuk buat checking..nasib tiada apa-apa juga. Waktu yang baru mau jadi tu ulser dia, setiap jam dia terbangun dan menangis...dia minta susu tapi kesian tidak dapat minum....
Kalau orang dewasa pun kalau ada satu ja ulser dalam mulut pun sudah cukup sakit...apa lagi kalau budak-budak kan...budak-budak memang tahan....Tengah malam badan Ben memang panas...disebabkan tidak dapat makan ubat..saya terpaksa guna ubat masuk dalam bontot..sekejap ja panas badan dia berkurangan...sekarang ni Ben makan ubat antibiotik dengan ubat titis dalam mulut....kena paksa lah....harap-harap Ben cepat sembuh dan tidak ada apa-apa penyakit yang teruk...risau juga saya ni...

No comments:

Post a Comment